Jeg har aldrig været typen der bliver skoletræt, faktisk var det først i 3 G jeg oplevede at være skoletræt. Men nu er følelsen kommet stærkt tilbage.
Jeg er ved at uddanne mig som laborant i Esbjerg på Erhvervs Akedemi SydVest. I starten var jeg virkelig positiv, for nu skulle jeg endelig ud på en videregående uddannelse, og lære noget. Jeg skulle arbejde med voksne fornuftige mennesker.
Det var ihvertfald min forventning........
Tilfældet er blevet det, at jeg i dag har en inkompetent studievejleder, der med sin selektive hørelse og ufattelig irriterende udstråling, konstant formår at øddelægge ens gode humør.
Hvis ikke hun er fuldstændig uvidende om tingene, så er hun ligeglad.
Desuden har vi en kvindelig laborant, hun er ikke disideret lære, men hun er der som en guide eller hjælp i laboratoriet. Tilsyneladende er hun den der har mest styr på apparaterne, hvilket ikke er mærkeligt, hun arbejder jo med dem dagligt.
Desværre er hendes humør meget svingende, så hvis man siger det forkerte bare en gang for meget, eller spørg om en ting flere gange så begynder hun at vrisse.
Vores lære i apparatteknik, er en mand. En rigtig selvisk og egocentreret mandschauvernist. Konstant høre man små kommentare der får kvinder til at virke dumme eller svage.
Jeg er ikke rødstrømpe og har aldrig fejret kvindernes kamp dag, men jeg hader når den nar nedgør vores lab vejleder.
Bare fordi hun er kvinde bliver hun konstant kaldt mor af ham, i en ikke altid så venlig tone.
Vores lære i bl.a. biologi og kemi er en helt anden sag.
Han er en temmelig distræt mand, der ofte render forvirret rundt som en høne uden hoved. For det meste når vi ikke halvdelen af det han har planlagt, hvilket han har travlt med at påpege i stedet for rent faktisk at forsøge at indhente det. Selvom han er en meget behagelig mand at snakke med, er han bare ikke struktureret nok til at kunne være underviser.
Det værste er dog, at mine lærer formår at have en intern konkurrence kørende konstant!
På trods af at de sidder overfor hinanden, kan det ikke lade sig gøre for dem, at planlægge en forsøgsomgang uden at det ender med hold, der må lægges sammen.
Dette skyldes mest af alt, at den ene lære redigerer i den anden læres papirer uden at fortælle det.
Tjah selv metoder er de ikke engang enige om...
Jeg har mere end en gang oplevet, at der har stået to lærer hen over mig, og forsøgt at vise mig en ting på to forskellige måder, på samme tid, samtidig med at de højlydt skændtes om hvilken metode der var mest korrekt...
Gud hvor er jeg træt af den her skole.....
Det meste af tiden virker apparaterne ikke engang, fx er det ofte vi skal lave fx. AAS og HPLC, og når man endelig kommer ind til apparatet, så kan enten ikke tænde dem fordi nogle andre har slukket dem forkert, eller flammen virker forkert, eller gasflowet er helt hen i hegnet....
Hvem får så skylden når resultaterne ligner gedelorte spredt på et net? Det gør eleverne da, de kan jo bare lære at afpippetere korrekt... Det er bare mærkeligt at man skal beskyldes for ikke at kunne det, når man tydeligt kan se andre fejlkilder, og desuden ved at man afpippeterer ganske præcist i andre øvelser....
Ej jeg ved godt jeg lukker en masse galde ud nu, men har virkelig brug for det.
Jeg arbejder med 5 andre lige pt, og vi har et apparat, så der er intet at lave fordi man bliver nødt til at køre på skift.
Jeg er så dødtræt for tiden, vil bare gerne have sommerferie.
Jeg trænger til at komme væk fra de kropumulige lærer vi har.
Derfor siger jeg:
Sommerferie kom nu!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar